Haber Detayı
31 Mayıs 2017 - Çarşamba 11:19 Bu haber 967 kez okundu
 
Ramazan’da Beslenmeye Dikkat!
SAĞLIK Haberi
Ramazan’da Beslenmeye Dikkat!

           Ramazan ayına girilmesi ile birlikte uzmanların doğru ve sağlıklı beslenmeye dair görüşleri, vatandaşlara önerileri de kamuoyunda geniş yer bulmaya başladı.  Ramazan ayında dengeli beslenme ile ilgili açıklamalarında bulunuldu. Oruç tutarken sağlıklı ve çeşitli besin seçenekleri ile dengeli beslenmenin esas olduğunu bildiren Özdemir “Yeterli ve dengeli beslenmenin ramazan ayında da sürdürülebilmesi için oruçlu olunmayan saatlerde üç öğünü tamamlamak ve sahur öğününü atlamamak gerekir.” 
           Sahurda sadece su içerek niyetlenmenin veya gece yatmadan önce yemek yemenin zararlı olduğunun unutulmaması gerektiğini vurgulayan uzmanlar “Bu durum açlık kan şekerinin daha erken saatlerde düşmesine ve buna bağlı olarak günün daha verimsiz geçmesine neden olmaktadır. Bu durumun aksine eğer sahur öğünü ağır yemeklerden oluşursa gece metobalizma hızı düştüğü için yemeklerin yağa dönüşme hızı ve kilo alma riski artmaktadır.” 
             İftar sofralarında bir insana yetecek yemeğin 2-3 kat fazlasının bulunduğunu aktaran uzmanlar “Yapılan en büyük hatalardan birisi de çok hızlı bir şekilde, çok yüksek miktarda besin tüketmektir. Beyin doyma emrini yemekten 15-20 dakika sonra verir. Bu nedenle  ilk 15 dakikayı mümkün olduğu kadar yavaş geçirmekte fayda vardır. Öğünler sahur ve iftarda 2 ana öğün, iftardan sonra 1-1,5 saat aralıklarla iki ara öğün şeklinde düzenlenmelidir.” dedi. Özdemir kronik hastalığı olan kişilerin oruç tutmadan önce mutlaka bir uzman hekime danışması gerektiğini söyledi. Vücudun sıvı ihtiyacının günlük 2-2,5 litre olduğunun unutulmaması gerektiğini anlatan Özdemir “Bu sıvı ihtiyacını da oruçlu olmadığımız saatlerde almamız gerekli. Şekerli içecekler yerine su ve şekersiz komposto tercih edilmeli. Ramazan ayında kırmızı et ve tatlı ürünleri ağırlıklı tüketmektense kuru baklagil, taze sebze, meyve ve tam tahıl ürünlerinin ağırlılık olarak tüketilmesi gerekmektedir.” 
RAMAZAN AYINDA GAZLI İÇECEKLERDEN UZAK DURUN
             Uzmanlar Ramazan ayında iftar sofralarıyla özdeşleştirmek istenen gazlı içeceklerden uzak durulması gerektiğini, gazlı içecek tüketiminin insan sağlığını nasıl etkilediğini anlattılar.  “Gazlı içeceklerin içerisinde fosforik asit dediğimiz bir asit var. Bu dişlerimize zarar veriyor. Ayrıca içerdiği yüksek fosfordan dolayı vücudumuzdaki mineral dengesini bozuyor ve buna bağlı olarak kronik böbrek hastalığına yakalanma riskini iki kat artırıyor. O yüzden kola önermiyoruz” ifadelerini kullandılar.
RAMAZAN AYINDA İÇİLECEK ÜÇ ŞEY
              Gazlı olmasa bile tatlı içeceklerin de Ramazan ayında tüketilmemesi gerektiğine işaret eden uzmanlar, “Maalesef Ramazan ayında iftarlarda çok yemek yeniyor. Dolayısıyla bu şekerli içecekler vücuttaki kalori miktarını artırıyor. O nedenle şekerli içecek tüketmeyelim. Tüketeceğimiz nedir? Soğuk olmayan su, ayran, eğer gazlı içecek seviyorsak o zaman sade soda” dediler.
 

Kaynak: (Pınar Gazetesi) - Pınar Gazetesi Editör: Faruk Dumlupınar
Etiketler: Ramazan’da, Beslenmeye, Dikkat!,
Yorumlar
Haber Yazılımı