Gölhisar MYO’ya MEDEK tarafından Akreditasyon Ziyareti Gerçekleştirildi

Gölhisar MYO’ya MEDEK tarafından Akreditasyon Ziyareti Gerçekleştirildi

Gündem Yayın: 18 Ekim 2024 - Cuma - Güncelleme: 18.10.2024 16:02:00
Editör - Onur Şengün
Okuma Süresi: 5 dk.
302 okunma
Google News
Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) tarafından 7-8-9 Ekim tarihlerinde Gölhisar Meslek Yüksekokulu Mimarlık ve Şehir Planlama Bölümü'nün Mimari Restorasyon Programı'na yönelik bir saha ziyareti gerçekleştirildi. Bu ziyaret, programın akreditasyon başvurusu doğrultusunda, eğitim kalitesinin belirli kriterlere uygun olup olmadığının değerlendirilmesi amacıyla yapıldı. Akreditasyon süreci, bir eğitim kurumunun sunduğu programların belirli ulusal ve uluslararası standartlara uygun olup olmadığını denetleyen, sonuçlarına göre kalite onayı veren önemli bir süreçtir.
MEDEK tarafından yapılan saha ziyareti, Mimari Restorasyon Programı’nın mesleki eğitim alanında yüksek standartlara sahip olup olmadığını değerlendirerek, programın hem öğrencilere hem de mezunlara sağlayacağı katkıları artırmayı amaçlamaktadır. Akreditasyonun alınması, programın sektörde daha saygın bir konuma gelmesine, öğrencilerin iş bulma olanaklarının artmasına ve kurumun prestijinin yükselmesine yardımcı olacaktır.
MEDEK’in saha ziyareti, Mimari Restorasyon Programı’nın eğitim kalitesi, içerik ve süreçlerinin yanı sıra altyapı olanakları ve öğrencilerin mesleki gelişimini sağlayacak faktörlerin değerlendirilmesini kapsadı. Ziyaret sırasında, MEDEK temsilcileri tarafından şu başlıklar detaylı olarak incelendi.
1. Öğretim Programı: Ders içerikleri, programın müfredatı, teorik ve uygulamalı derslerin dengesi, mesleki yeterlilikler ve yetkinliklerin programa nasıl entegre edildiği gözden geçirilmiştir. Eğitim içeriklerinin hem ulusal meslek standartlarına hem de uluslararası restorasyon disiplinine uygun olup olmadığı incelenmiştir.
2. Akademik Kadro: Programda görev alan öğretim elemanlarının mesleki yeterlilikleri, akademik geçmişleri ve restorasyon alanındaki deneyimleri değerlendirilmiştir. Ayrıca akademik kadronun araştırma faaliyetleri, sektörel işbirlikleri ve öğrencilere sundukları mentorluk hizmetleri de gözden geçirilmiştir.
3. Fiziki Altyapı: Mimari Restorasyon Programı’nın uygulamalı eğitim gerektirdiği göz önüne alındığında, laboratuvarlar, atölyeler, teknik donanım, yazılım ve kütüphane kaynakları gibi fiziki altyapı unsurları da bu değerlendirme sürecinin önemli bir parçası olabilir. Öğrencilerin restorasyon projeleri üzerinde çalışabilecekleri alanların yeterliliği ve güncelliği değerlendirilecektir.
4. Öğrenci Başarıları: Öğrencilerin mesleki gelişim süreçleri, sektördeki başarıları, aldıkları stajlar, yaptıkları projeler ve mezun olduktan sonraki kariyer yolları gibi faktörler de akreditasyon değerlendirmesinin bir parçasıdır. Ayrıca öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri ve kariyer desteği de önem taşır.
5. Sektörel İşbirlikleri: Programın, inşaat ve restorasyon sektörü ile işbirliklerinin olup olmadığı, mezunların sektöre adaptasyonunu destekleyecek faaliyetlerin düzenlenip düzenlenmediği de göz önünde bulundurulabilir. Sektörle ortak projeler, staj programları, işbaşı eğitimleri bu anlamda değerlendirilen unsurlar arasındadır.
Akreditasyon süreci, bir programın kalitesini belgeleyen ve öğrenciler açısından güven sağlayan bir süreçtir. Bir programın akredite edilmesi, öğrencilerin aldıkları eğitimin belirli bir kalite seviyesinde olduğunu gösterir ve iş dünyasında daha kolay kabul görmelerini sağlar. Özellikle Mimari Restorasyon gibi teknik bilgi ve beceri gerektiren bir alanda, akreditasyon programın ulusal ve uluslararası yeterlilik standartlarına uygun olduğunu kanıtlar.
1. Öğrencilere Faydaları: Akredite bir programdan mezun olan öğrenciler, sektörde daha geniş iş olanaklarına sahip olurlar. Akreditasyon, mezunların aldıkları eğitimin mesleki standartlara uygun olduğunu ve sektörde tercih edilir olmalarını sağlar. Ayrıca, mezunlar uluslararası platformlarda da kolayca iş bulabilir, çünkü akreditasyon uluslararası kabul gören bir kalite göstergesidir.
2. Mezunlara Faydaları: Mezunların kariyerleri boyunca aldıkları eğitimin kalitesinin sürekli olarak tanınmasını sağlar. Akredite bir programdan mezun olmak, mezunların iş başvurularında bir adım öne çıkmalarına yardımcı olur. Ayrıca, profesyonel akreditasyonlar, mezunların meslek içi sertifikasyon ve eğitim programlarına daha kolay erişimini de sağlar.
3. Kurumun İtibarı: Akreditasyon, eğitim kurumunun itibarını artırır ve yeni öğrenci alımında önemli bir tercih nedeni olabilir. Akredite bir programa sahip olmak, okulun eğitimdeki kaliteyi sürekli iyileştirme yaklaşımını da destekler. Bu da hem öğrenciler hem de öğretim üyeleri için uzun vadede önemli avantajlar sunar.
Yorumlar (0)